Rádzsa jóga

A nyolcfokú jóga benső átalakító rendszere Szeminárium

 

A Narada Védikus Akadémia lehetőséget biztosít a Jógapszichoterápia és életmód tanácsadó képzés moduljain való témakörönkénti, szemináriumi részvételre is.

A szemináriumok nem certifikációs programok, a Narada Védikus Akadémia az adott szeminárium moduljain való részvételről – igény szerint – magyar nyelvű igazolást ad. A szemináriumokat azoknak ajánljuk, akik önismeretüket, tudásukat és jógikus készségeiket szeretnék fejleszteni.

A szeminárium hossza: ≈ 3 hónap

 

A 2017/18-as TANÉVBEN A SZEMINÁRIUMUNK MEGTELT!

szemelvények...

Yogash chitta writti nirodhah A rádzsa jóga, (=raja yoga/királyi jóga vagy =astanga yoga*/nyolcfokú jóga) az önfegyelem és gyakorlás útja.

Egy ősi módszer, amelyben a gyakorló teste, beszéde, gondolkodás módja (elméje) megfigyelése, majd pedig tudatos irányítása révén a gyakorló elsőként belső nyugalomhoz és derűhöz jut, majd pedig önuralomra, akaraterőre és belső erőre tesz szert... végül közelebb kerülhet benső önvalója és az abszolút megismeréséhez. Az rádzsa jógira önállóság, függetlenség, bátorság és félelem nélküliség a jellemző. 

Kiemelkedő mesterek és művek: Patanjali (Yoga sutrák – ie. IV. század); Avilai Szent Teréz (A Belső várkastély - 16. század)

... egy kis szanszkrt szószedet:  ashta=nyolc; anga=ág

* az ashtanga jóga nem összekeverendő a K. Pattabhi Jois által népszerűsített ashtanga vinyasa jógával, ami a hatha jóga egyik dinamikus válfaja.

 

A NYOLCFOKÚ JÓGA (ASHTANGA JÓGA) szintjei

Bakos Attila – jóga pszichoterápia1. Yama – etikai irányelvek • Ahimsa – nem ártás, erőszak nélküliség  • Satya – őszinteség, hűség az igazsághoz  • Asteya – lopástól való tartózkodás  • Brahmacarya – tiszta életvitel (szexuális önkontroll)  • Aparigraha – nem kötődés, mentesség az állandó gyűjtögetéstől

 

2. Niyama – Napi követendő előírások, melyek szabályozzák az ember szokásait és rendezik személyiségé •  Sauca – tisztaság  • Santosha – elégedettség  • Tapah – aszkézis, önuralom  • Swadhyaya – a szent iratok tanulmányozása  • Ishvara pranidhana – Isten iránti odaadás

 

3. Asana – testtartások, testgyakorlatok

Az ászanák olyan testtartások, melyek testi és mentális egyensúlyt adnak a gyakorló számára. Nem testnevelési gyakorlatok, hanem olyan kitartott testhelyzetek, amelyek révén a gyakorló bizonyos mértékben kontrollt szerezhet teste és annak folyamatai felett. Az ászanák csökkentik a fáradtságot, növelik az életenergiát, megnyugtatják az idegrendszert és segítik a koncentrációt.

 

4. Pranayama – légzésirányítás

Maga a szó két szógyökből áll. A prána jelentése életenergia, életerő. Az ájáma: kiterjesztést, tágítást, növelést jelent. A pránayáma tehát a prána vagy életerő kiterjesztését, növelését jelenti. A pránayáma gyakorlatok olyan módszerek, amelyekkel feléleszthető, aktiválható és szabályozható prána, az életenergia, hogy átlépjük a hétköznapi határainkat s egy magasabb szintű energiarezgést teremtsünk meg.

 

5. Pratyahara – érzékek visszavonása

E gyakorlatok során a gyakorló megtanulja elméjéből kizárni a zavaró ingereket, gondolatokat. Fejlődik önismerete, és képessé válik tetszése szerint befelé fordítani vagy kitárni az elméjét és az érzékeit, mint ahogy a teknősbéka is hol a páncélja alá húzza, hol kidugja a fejét és a végtagjait.

 

6. Dharana - koncentráció

E gyakorlatok célja az összpontosítás képességének továbbfejlesztése, a figyelem teljes összpontosítása egy tárgyra, cselekedetre …

A dhárana azt jelenti, hogy gondolatainkat és érzéseinket képesek vagyunk egy objektumra fókuszálni.

 

7. Dhyana - Meditáció

A meditáció az elme feletti teljes uralmat és a gondolatok kiküszöbölését feltételezi. A koncentrációnak egy fejlettebb állapota, amelyben egyetlen koncentrációs tárgyra való összpontosítás árad megszakítás nélkül. Ebben az állapotban az elme teljesen egy pontra rögzül.

 

8. Szamadhi – tökéletes megvalósítás

Ha a gyakorló képessé válik folyamatosan fenntartani a teljes összpontosítás, a meditáció állapotát, eljut a végső célhoz, amely túl van a magyarázatokon.

A samadhi első lépése annak megtapasztalása, hogy nem vagyunk azonosak sem az elmével, sem pedig a testtel. Nincs többé félelem, nincs többé harc. A lélek ráébred arra, hogy valójában mind az elmét, mind pedig a testet Ő hozta létre.

 

Otthoni gyakorláshoz hanganyagaink: KLIKK IDE!

Narada Védikus Akadémia

 

"Yogash chitta vritti nirodhah" PJS 1.2

 

Jóga Bakos Judit Eszterrel
Relax jóga nidra Bakos Judit Eszterrel

 

Modulok

1. modul: A test- és tudat egészségének jógikus alapjai

 

A modul célja: A modul célja, hogy résztvevők megismerjék a holisztikus egészség jógikus alapjait.  Ismerjék az életminőségre ható szokásmintákat, illetve az egészség holisztikus (testi- és mentális) síkjait.  A résztvevők legyenek tisztában a testünk és tudatunk egyensúlyát kialakító-, megőrző- és fejlesztő jógikus módszerekkel, vagyis a hosszú távú egészségmegőrzés módozatainak alapjaival, illetve az egészség több síkú fejlesztésének lehetőségeivel.

 

Tartalom

• egészség holisztikus nézőpontból

• alapvető irányelvek az egészségfejlesztésben

• yáma, niyáma, vagyis alapvető etikai irányelvek és napi követendő hasznos szokásminták kialakítása a tiszta, harmonikus és kiteljesedett életért - az astanga-jóga elvei szerint

• ászanák:- az ászanák nem testnevelési gyakorlatok, hanem olyan kitartott testhelyzetek, amelyek révén a gyakorló egyre növekvő mértékben kontrollt szerezhet teste és tudata fölött.

• a pranayamával (légzésirányítással) kombinált testtartások, vagyis a jóga ászanák fontossága az egészségmegőrzésben

• pránayáma - a légzésirányítás fontossága a stressz oldásban, az elme tartós összpontosításához, és hatása a test és a psziché egészségére.

• bandhák, testzárak… - energetikai blokkoldás, energetizálás

• jóga anatómia alapok (fizikai test felépítése, szervrendszerek)

 

Tanóra szám: 20, (= 2 tanítási nap), ebből 14 tanóra elmélet + 6 tanóra gyakorlat (fontosabb testszervek és szervrendszerek harmonizálása, valamint a mentális egészség megteremtése ászanákkal, /jóga testtartásokkal/ és hatásuk érzékelése.  A módszeres egészség kialakítás, megtartás és fejlesztés alapjai. Pránájáma  /légzésirányítás/ gyakorlatok az egészséges, életerős testtért és a felszabadult megtisztult tudatért.  Bandhák /testzárak- energetikai blokkoldás, energetizálás. Meditatív ismeret elmélyítés)

 

 

2. modul: Testi-lelki egyensúly kialakítása és megőrzése ötezer éves jóga eszköztára alkalmazásával

 

A modul célja: A résztvevők ismerjék és legyen képesek alkalmazni, a koncentrációs, összpontosításra szolgáló technikákat. Ismerjék a benső béke és harmónia elérésének módszereit, meghatározó tényezőit. Ismerjék a kibillent testi-lelki egyensúly jellemzőit, legyenek képesek azonosítani azt saját és mások életében.

 

Tartalom

• a testi-lelki egyensúly meghatározása, jellemzői

• pratyahara, érzékeink visszavonása a külvilág szükségtelen tárgyairól

• elménk és gondolataink, vágyaink és szorongásaink tudatos szabályozása

• dharana, koncentráció, mint a tudatos élet alapja; koncentrációs technikák

• relaxáció, elme teljes lecsendesítése, belső csend elérése, relaxációs módszerek, jóga nidrá

 

Tanóra szám: 20, (=2 tanítási nap) ebből 15 tanóra elmélet, +  5 tanóra gyakorlat (elme lecsendesítés gyakorlatok, koncentrációs gyakorlatok, vezetett koncentráció; megoldás orientációs esettanulmány; relaxációs gyakorlatok, meditatív ismeret elmélyítés

 

 

3. modul: A meditáció elmélete és gyakorlata

 

A modul célja: A résztvevők ismerjék a meditáció elméleti alapjait, legyen tájékozottak szintjei, formái, működési elve, hatásmechanizmusa, alkalmazásának fontossága, módszerei tekintetében. Legyen képesek gyakorlatban meditálni.

Bakos Attila & Bakos Judit EszterTartalom

• a meditáció fogalma

• a meditáció alapjai, szintjei, formái

• a meditációs hatásmechanizmusa

• a meditáció tárgya

• a meditáció működési elve

• a meditáció alkalmazásának fontossága

• a meditációs módszerek a gyakorlatban

• tudatfeletti meditáció

• yantra és mandala meditáció

• nada yoga    (a hang és rezgés jógája – a világ rezgés természete)

• az Om jelentősége mikro és makrokozmikus megközelítésben

• mantra meditáció elmélete és gyakorlata

• meditációs gyakorlatok

 

Tanóra szám: 10, (=1 tanítási nap) ebből 6 tanóra elmélet, 4 tanóra gyakorlat (meditációs technikák /mandala/benső csend, .../ mantra meditációs gyakorlatok, relaxációs gyakorlatok, meditatív ismeret elmélyítés

 

 

Tanóra számösszesen: 50 ≈ 4 hónap (5 tanítási nap)

Időpontok: 

2018: márc 17., márc. 31., ápr. 14., ápr. 28., máj. 12.

Timing: 09-17h

 

HELYSZÍN:

Rubin Konferencia Hotel, Budapest, 1118 Dayka Gábor utca, 3.

 

Ganesha yantra

 

Díj és terminek

A szeminárium díja és befizetési terminek: 62 500.- Ft (12 500 Ft/képzési nap)

Regisztrációs díj: 30 000.- Ft (jelentkezéskor)

Fennmaradó rész: 32.500.-Ft (szeminárium kezdő napján)

 

 

Jelentkezési tudnivalók

A képzéseinkre, szemináriumainkra való jelentkezés leadásához kattintson ide vagy a "Jelentkezési lap" menüpontra jobb oldalt a kék menüben. Ha e-mailen szeretne bejelentkezni, ide kattintson.

A jelentkezési űrlapot értelemszerűen töltse ki és az „Elküld” gomb megnyomásával jutassa el hozzánk. A jelentkezési lap leadását követően munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot megadott telefonos elérhetőségén és egyeztet a tanfolyam részleteivel kapcsolatban, valamint tájékoztatja a tanfolyami regisztráció módjairól.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a némely képzésünk pontos kezdési dátuma változhat. A kezdési dátumok kialakításánál igyekszünk a tanfolyamra jelentkezők igényeit is figyelembe venni illetve befolyásolja a jelentkezői létszám is tanfolyam indulását.

 

Kérdések

Bővebb info és bejelentkezés a szemináriumra e-mailen info(kukac)narada.hu • vagy a jelentkezési lap kitöltésével.

Amennyiben a szemináriummal kapcsolatban további kérdései vannak, kérjük keresse oktatásszerezésünket a megadott elérhetőségeken. 

Oktatásszervezés tájékoztatás: 

 

Osváth Diána   telefonon: +36 30 6085 867

E-mailen: info(kukac)narada.hu

 

jelentkezés

Jelentkezési szándék jelzése e-mailen info(kukac)narada.hu vagy a jelentkezési lap kitöltésével

 

Narada Ajándékkártya

Ajándékozza meg szeretteit Narada Ajándék kártyával!

A kártya a Narada Akadémia bármely képzésén, szemináriumán és jóga óráin beváltható, illetve bekompenzálható.

Az összeget Ön határozza meg.   (Minimum összeg: 5000 Ft)

 

Bővebb információ: info(kukac)narada.hu vagy telefonon: +36 30 6085 867

 

Narada Ajándékkártya