Rádzsa jóga (nyolcfokú jóga) szeminárium

A nyolcfokú jóga benső átalakító rendszere

A szeminárium hossza: ≈ 3 hónap

Yogash chitta writti nirodhah A rádzsa jóga, az önfegyelem és gyakorlás útja.

  • A rádzsa jóga (=raja yoga/királyi jóga vagy =astanga yoga*/nyolcfokú jóga) egy ősi módszer, amelyben a gyakorló teste, beszéde, gondolkodás módja (elméje) megfigyelése, majd pedig tudatos irányítása révén a gyakorló elsőként belső nyugalomhoz és derűhöz jut.
  • Majd pedig önuralomra, akaraterőre és belső erőre tesz szert... végül közelebb kerülhet benső önvalója és az abszolút megismeréséhez.
  • Az rádzsa jógira önállóság, függetlenség, bátorság és félelem nélküliség a jellemző. 

 

Kiemelkedő mesterek és művek keletről és nyugatról: Patanjali (Jóga szútrák – ie. IV. század); Avilai Szent Teréz (A Belső várkastély - 16. század)


Foglald le a helyed!  KLIKK IDE!     |  vagy regisztrálj emailen:  info@narada.hu


A NYOLCFOKÚ JÓGA (ASHTANGA JÓGA) szintjei

Bakos Attila – jóga pszichoterápia

 

1. Jáma – etikai irányelvek:

  • Ahimsza – nem ártás, erőszak nélküliség 
  • Satya – őszinteség, hűség az igazsághoz 
  • Aszteja – lopástól való tartózkodás 
  • Brahmácsárja – tiszta életvitel (szexuális önkontroll) 
  • Aparigraha – nem kötődés, mentesség az állandó gyűjtögetéstől

2. Nijáma – Napi követendő előírások

  • Saucsa – tisztaság 
  • Szantosha – elégedettség 
  • Tapah – aszkézis, önuralom  
  • Szvádhyája – a szent iratok tanulmányozása 
  • Ishvara pranidhána – Isten iránti odaadás

3. Ászana – testtartások, testgyakorlatok: Az ászanák olyan testtartások, melyek testi és mentális egyensúlyt adnak a gyakorló számára.

4. Pranajáma – légzésirányítás: A pránayáma gyakorlatok olyan módszerek, amelyekkel feléleszthető, aktiválható és szabályozható prána, az életenergia, hogy átlépjük a hétköznapi határainkat s egy magasabb szintű energiarezgést teremtsünk meg.

5. Pratyáhára – érzékek visszavonása: E gyakorlatok során a gyakorló megtanulja elméjéből kizárni a zavaró ingereket, gondolatokat. 

6. Dháraná - koncentráció: A dhárana azt jelenti, hogy gondolatainkat és érzéseinket képesek vagyunk egy objektumra fókuszálni.

7. Dhyána - Meditáció A meditáció az elme feletti teljes uralmat és a gondolatok kiküszöbölését feltételezi. A koncentrációnak egy fejlettebb állapota, amelyben egyetlen koncentrációs tárgyra való összpontosítás árad megszakítás nélkül. 

8. Szamádhi – tökéletes megvalósítás

Ha a gyakorló képessé válik folyamatosan fenntartani a teljes összpontosítás, a meditáció állapotát, eljut a végső célhoz, amely túl van a magyarázatokon.  A lélek ráébred arra, hogy valójában mind az elmét, mind pedig a testet Ő hozta létre.

 


A Narada Védikus Akadémia lehetőséget biztosít a Jógapszichológia és védikus életmód mentor képzés​ moduljain való témakörönkénti, szemináriumi részvételre is.

A szemináriumok nem certifikációs programok, a Narada Védikus Akadémia az adott szeminárium moduljain való részvételről – igény szerint – magyar nyelvű igazolást ad. A szemináriumokat azoknak ajánljuk, akik önismeretüket, tudásukat és jógikus készségeiket szeretnék fejleszteni.


 

Otthoni gyakorláshoz hanganyagaink: KLIKK IDE!

 

Jóga Bakos Judit Eszterrel
Relax jóga nidra Bakos Judit Eszterrel

 

A test- és tudat egészségének jógikus alapjai

  • egészség holisztikus megközelítése
  • jáma, nijáma, vagyis alapvető etikai irányelvek és napi követendő hasznos szokásminták kialakítása a tiszta, harmonikus és kiteljesedett életért - az astanga-jóga elvei szerint
  • ászanák:- az ászanák nem testnevelési gyakorlatok, hanem olyan kitartott testhelyzetek, amelyek révén a gyakorló egyre növekvő mértékben kontrollt szerezhet teste és tudata fölött.
  • pránajáma - a légzésirányítás fontossága a stressz oldásban, az elme tartós összpontosításához, és hatása a test és a psziché egészségére.
  • bandhák, testzárak - energetikai blokkoldás, energetizálás

Testi-lelki egyensúly kialakítása és megőrzése ötezer éves jóga eszköztára alkalmazásával

  • a testi-lelki egyensúly meghatározása, jellemzői
  • pratyahara, érzékeink visszavonása a külvilág szükségtelen tárgyairól
  • elménk és gondolataink, vágyaink és szorongásaink tudatos szabályozása
  • dharana, koncentráció, mint a tudatos élet alapja; koncentrációs technikák
  • relaxáció, elme teljes lecsendesítése, belső csend elérése, relaxációs módszerek, jóga nidrá

A meditáció elmélete és gyakorlata

Bakos Attila & Bakos Judit Eszter

  • a meditáció alapjai, szintjei, formái
  • a meditációs hatásmechanizmusa
  • a meditáció működési elve
  • a meditációs módszerek a gyakorlatban
  • tudatfeletti meditáció
  • yantra és mandala meditáció
  • nada yoga (a hang és rezgés jógája – a világ rezgés természete)
  • az Om jelentősége mikro és makrokozmikus megközelítésben
  • mantra meditáció elmélete és gyakorlata

 

Szeminárium időpontja: 2021. feb 21., márc. 7., ápr. 4., ápr. 18., máj. 2.

Timing: 09-17h

 

HELYSZÍN:

Jelentkezéskor pontosítjuk

 

Ganesha yantra

 

Díjak és terminek

A szeminárium díja és befizetési terminek: 75 000.- Ft (15 000 Ft/képzési nap)

Regisztrációs díj: 30 000.- Ft (jelentkezéskor)

Fennmaradó rész: 45.000.-Ft (szeminárium kezdő napján)

 


Foglald le a helyed!  KLIKK IDE!     |  vagy regisztrálj emailen:  info@narada.hu


Oktatásszervezés tájékoztatás: 

Osváth Diána   telefonon: +36 30 6085 867

E-mailen: info(kukac)narada.hu


Narada Ajándékkártya

  • Ajándékozza meg szeretteit Narada Ajándék kártyával!
  • A kártya a Narada Akadémia bármely képzésén, szemináriumán és jóga óráin beváltható, illetve bekompenzálható.
  • Az összeget Ön határozza meg.   (Minimum összeg: 5000 Ft)

Bővebb információ: info(kukac)narada.hu vagy telefonon: +36 30 6085 867

 

Narada Ajándékkártya